Centrum dermatologii Warszawa i Prywatna klinika odwykowa

Prywatna klinika odwykowa i centrum dermatologii Warszawa

Choroba często bywa tematem tabu. Czy aby na pewno potrzebnie?

Największym wzrostem zainteresowania Polaków w ostatnich latach cieszą się dwa rodzaje prywatnych klinik: klinika dermatologii estetycznej oraz prywatna klinika odwykowa. Pierwsza z nich raczej nie nawiązuje kontraktów z Narodowym Funduszem Zdrowia, więc leczenie w niej finansuje sam pacjent, natomiast palcówki specjalizujące się w leczeniu różnego rodzaju uzależnień (narkomanii, alkoholizmu i tym podobnych) często takie umowy posiadają; dzięki temu osoby, pragnące zerwać z nałogiem mogą podjąć leczenie nieodpłatnie. Co raz więcej osób korzysta także z pomocy psychiatrów i psychologów; tendencję tę tłumaczy fakt, że choroby takie jak nerwica, depresja, zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne przestają być dla społeczeństwa tematami tabu, a osoby dotkniętego tego typu zaburzeniami nie wstydzą się do nich przyznać. Duże zasługi na tym polu można przypisać Towarzystwu Suicydologicznemu, które prowadzi szereg kampanii mających na celu szerzenie wiedzy o chorobach psychicznych mogących doprowadzić do podejmowania prób samobójczych.