Jak przygotować się do rehabilitacji?

Pacjenci, dla których rehabilitacja Bydgoszcz jest nowością, często nie wiedzą czego mają oczekiwać. Czy nastawiać się powinni na ból, zmęczenie i niechęć do rehabilitanta? To wszystko są niezwykle istotne pytania, na które trzeba odnaleźć odpowiedź. Wszystko zależy od tego, jaki charakter ma pacjent i czy rehabilitacja Bydgoszcz kojarzyć mu się będzie pozytywnie lub negatywnie. Przełamywanie negatywnych stereotypów o rehabilitacji nie jest niestety proste. W internecie można przeczytać opinie wielu pacjentów, którzy podczas rehabilitacji doświadczyli bólu i zmęczenia. Czy można się jednak tym przejmować? Zdecydowanie nie! Sam fakt odczuwania bólu przez pacjenta powinien być przyjęty pozytywnie. Oznacza to bowiem że nerwy nie zostały uszkodzone i mają połączenie z centralnym ośrodkiem mózgowym. Gdyby pacjent nie odczuwał bólu – który wszak jest naturalnym efektem na tym etapie leczenia, szanse na powrót do zdrowia byłyby zdecydowanie mniejsze. Rehabilitant powinien zwracać pacjentowi na to uwagę, tak aby wywołać w nim uczucie podekscytowania brania udziałem w rehabilitacji.