Jak przygotować się do wizyty u ginekologa?

0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)

medycyna (30)Jeśli młoda dziewczyna ma zamiar po raz pierwszy odwiedzić gabinet ginekologiczny, to oczywiste, że w pewnym stopniu zaczyna się tym stresować. Na szczęście wystarczy dobrze przygotować się do takiej wizyty, by uniknąć z tego powodu wielu nerwów.

Po pierwsze, młoda pacjentka powinna zapoznać się lepiej ze zdrowiem swojej rodziny. Musi wiedzieć, czy ktoś z jej bliskich cierpiał na pewne choroby i jak one wyglądały. Lekarz na pewno o nie spyta, by stwierdzić, czy pacjentka także może mieć z nimi problem. Oprócz tego dziewczyna powinna wcześniej zanotować sobie wszystkie informacje o swojej miesiączce. Musi zapisać, kiedy pojawiła się ona po raz pierwszy, a kiedy ostatnim razem. Powinna również powiedzieć swojemu lekarzowi, jak wyglądają u niej takie miesiączki, czy są obfite i jak długo trwają.

Każda, młoda dziewczyna powinna więc zainteresować się tym, o czym mówi medycyna ginekologiczna. Na szczęście nawet pierwsza rozmowa z ginekologiem nie musi być wcale trudna i ciężka, jeśli odpowiednio się do niej przygotuje.