Ortodonta – Zabrze

2 votes, 5.00 avg. rating (92% score)

ortodonta (4)O ortodoncji
Zapewne każdy z nas słyszał o ortodoncji, jednakże nie sądzę, aby ktokolwiek z czytających ten artykuł potrafił podać dokładną definicję tej gałęzi medycyny. Dlatego napisałem ten artykuł, który ma na celu wyjaśnienie tego pojęcia nieuświadomionym osobom.
Ortodonta jest stomatologiem, który zajmuje się przede wszystkim profilaktyką oraz leczeniem wad zgryzu. Jego pacjentami są zarówno dzieci i młodzież, jak też dorośli. Ortodonci mogą również wykonywać leczenie wad szczękowo-twarzowych.
Taka terapia wpływa nie tylko na właściwe stosunki między zębami, ale również na proporcje dolnego oraz środkowego odcinka twarzy. Z tego powodu dosyć często określa się ortodoncję ortopedią szczękową.
Charakterystycznym narzędziem, jakiego używają ortodonci, jest tak zwany aparat ortodontyczny. Służy on przede wszystkim do przywracania właściwego zwarcia pomiędzy żuchwą, a szczęką. Dzięki niemu zęby są wyrównywane oraz ustawiane prawidłowo w zębowych łukach. Nierzadko w ten sposób można wyleczyć całą wadę zgryzu.