STAN ZAPALNY W ORGANIZMIE

OLYMPUS DIGITAL CAMERAStan zapalny jest główną przyczyną odczuwanego bólu; objawia się także zaczerwienieniem tkanek, obrzękiem i podwyższoną temperaturą.
Pojawia się na przykład przy oparzeniu, zranieniu się z przerwaniem tkanki skórnej; wtedy bakterie i wirusy atakują a organizm broniąc się powoduje, że miejsce to jest zaczerwienione, bardziej gorące i oczywiście bolesne (ból w tym przypadku jest korzystny, bo daje znać, że w organizmie źle się dzieje). Taka reakcja, jeśli umiejscowiona jest w miejscu zranienia jest prawidłowa i korzystna. Jeśli jednak rozprzestrzeni się mogą być potrzebne działania z zewnątrz w postaci podania antybiotyków, jeśli jest to infekcja bakteryjna. Czasami ból i gorączka powoduje tak złe samopoczucie, że trzeba sięgnąć po środki przeciwbólowe i przeciwgorączkowe (zbyt wysoka gorączka jest groźna dla organizmu).
Trzeba wtedy uważać na żołądek,bo takie leki mogą podrażniać ten organ, więc może lepiej zastanowić się i skorzystać z innej formy podania leku (na przykład w postaci czopków, czy powlekanych kapsułek dojelitowych).