ZAPALENIE PĘCHERZA

depilacja laserowa (2)Zapalenie pęcherza zwykle spowodowane jest przez bakterie, które normalnie w ludzkim organizmie znajdują się w jelicie grubym i tam nie stwarzają żadnych problemów. Kobiety ze względu na swoją budowę anatomiczną (cewka moczowa u kobiety jest dużo bliżej odbytu niż u mężczyzny) są bardziej narażone na taką infekcję i dlatego chorują częściej.
Choroba zaczyna się od bólów w podbrzuszu, częstym parciem na mocz i trudności w jego oddawaniu. Jeśli wystarczająco wcześnie się zareaguje na pierwsze objawy można zapobiec dalszemu rozwojowi infekcji. Po pierwsze należy wtedy dużo pić (nawet 3 litry dziennie), co będzie powodować wypłukiwanie bakterii z organizmu i zatrzymanie ich namnażania. Dobrze jest pić kwaśne napoje na przykład wodę mineralną z sokiem cytrynowym a także sok z czarnej porzeczki a już sok z żurawiny w takich wypadkach jest naprawdę bardzo pomocny, gdyż ma właściwości, które nie pozwalają bakteriom osadzać się w drogach moczowych i rozwijać się infekcji. Ból spowodowany schorzeniem można łagodzić ciepłymi kompresami przykładanymi w dolnych partiach ciała albo rozgrzewanie ich przy pomocy poduszki elektrycznej lub termoforu. Jeśli dojdzie do rozwoju infekcji konieczna będzie wizyta u lekarza, który zaordynuje odpowiednie leki.