Żylaki a rajstopy

psycholog (4)Bardzo dobrą profilaktyką dla osób ze skłonnościami do powstawania żylaków a nawet dobrą metodą leczenia jest noszenie specjalnych przeciwżylakowych rajstop bądź mniej obecnie popularnych (i co tu dużo mówić – wygodnych) pończoch. Są to rajstopy specjalnie zaprojektowane, które dzięki uciskowi, jaki wywierają na nogę redukują ilość i ciśnienie krwi w żyłach. Mają one różną siłę ucisku, dlatego powinny być dobierane indywidualnie w zależności zarówno od rozmiaru nogi jak i od zaawansowania choroby. Rajstopy lub pończochy mające działanie przeciwżylakowe powinno się kupować w sklepach z zaopatrzeniem medycznym, gdzie wykwalifikowany pracownik takiego sklepu zmierzy długość kończyny i jej obwód w kilku miejscach i dobierze odpowiedni rozmiar, (jeśli nie ma takiego rozmiaru, zostanie on zamówiony na indywidualne zamówienie). Takie rajstopy, (aby dokładnie spełniały swoje zadanie) należy wkładać jeszcze przed wstaniem z łóżka i nosić je przez cały dzień bez przerwy. Po pół roku intensywnego noszenia, rajstopy tracą swoje właściwości i należy je wymienić na nowe.